Leveringsbestemmelser

Nedenstående betingelser gælder for alle ordrer hos Gærum Dyreklinik. Andre aftaler skal foreligge skriftligt. Specielle betingelser fra købers side, specificeret i købers ordre, er ikke gældende for handelsforholdet, med mindre vi har givet vort skriftlige tilsagn.

Kontrakter.
Aftaler med Gærum Dyreklinik kan indgåes på dansk.

Bestilling.
Der kan bestilles varer via vores hjemmeside.

Aftale indgåelse.
Aftale er indgået når vi har ekspederet ordren.

Opbevaring.
Det er kundens pligt at opbevare kvitteringen / fakturaen.

Ændringer.
Det er muligt at få ændret i det bestilte ved at sende en E-mail til mail@gaerum-dyreklinik.dk

Betaling.
Varer bestilt inden kl. 11.30 sendes normalt den samme dag. I de tilfælde hvor varen er i restordre og ikke forventes hjemme inden 3 arbejdsdage, vil dette blive meddelt i en e-mail eller telefonisk.

Kortbetaling.
Hvis andet ikke er nævnt vil beløbet blive trukket i DKK.

Kunden betaler et eventuelt transaktionsgebyr.

Kredit via Viabill.
Ved ViaBill som betalingsvalg: Det skyldige beløb kan alene betales med frigørende virkning til ViaBill, som fremsender en særskilt opkrævning til din e-mail. Betaling kan ikke ske ved modregning af krav, der udspringer af andre retsforhold

Levering.

Alle varer sendes med GLS eller andet fragtfirma.
Lagervarer sendes så vidt muligt samme dag som de er bestilt. Hvis det leverede ikke svarer til fakturaen skal Gaerum Dyreklinik have besked i rimelig tid efter modtagelsen af varerne, da det ellers vanskeliggør efterforskningen, og dermed også muligheden for at finde en evt. fejlkilde.

Fragt.
Gærum Dyreklinik sender pakker med GLS eller andet fragtfirma i Danmark. Levering til Færøerne, Grønland og øvrig udland skal aftales pr. telefon eller E-mail

inden leveringen kan finde sted.

Reklamationsret.
Med mindre andet er aftalt, er der 2 års reklamationsret på produkter købt hos Gærum Dyreklinik. I de tilfælde hvor det på hjemmesiden fremgår, at der er reklamationsret længere end 2 år, er dette fabriksgaranti, som er stillet af producenten.

Skulle en vare gå i stykker ved normalt brug, sendes den så vidt muligt i original emballage med alt tilbehør og manualer, samt en kopi af fakturaen og en fejlbeskrivelse til Gærum Dyreklinik, som så formidler reparationen af varen. Hvis der konstateres fejl repareres varen eller ombyttes og sendes uden leveringsomkostninger tilbage til kunden. De fleste af vores produkter er omfattet af producentgaranti, hvilket betyder at det er producenten som står for evt. ombytning/garanti. Derfor skal vi kontaktes inden returnering.

Returnering af varer (Fortrydelsesret).
Fjernsalg (Postordre).
Varer som ikke er specialfremstillede og som stadig er i samme stand/mængde som modtaget og ikke taget i brug, kan returneres inden 14 dage fra varens modtagelse. Der vil så blive sendt en check eller bankoverføres pålydende tilgodehavendet indenfor 5 arbejdsdage.
For at returretten skal være gældende skal varen returneres i original emballage og må ikke være taget i brug. Er De usikker på om De kan afprøve varen uden at miste Deres returret, så skriv til os. Det er ikke muligt at returnere varer hvor forseglingen er brudt eller emballagen ikke er 100% intakt. Varer sendt tilbage til Gærum Dyreklinik på efterkrav, vil blive nægtet modtaget. Det er kun muligt at sende varen til os. Vi anbefaler at man kontakter os pr mail inden returnering, da dette letter ekspeditionen.

NB: Loppemidler tages ikke retur. Desuden kan foder, fodermidler og lignende beregnet til konsumering ikke returneres. Produkter som sendes på køl kan heller ikke returneres.

En køber kan fortryde et køb ved enten at nægte at modtage varen, ved at overdrage varen til postvæsenet eller ved at returnere varen på den angivne adresse. Fragt vedr. returnering dækker du selv.

Butikssalg (Butikken): Der er ingen returret.
B2B (Business To Business): Der er ingen returret.

Emballering.
Hvis De på nogen måde er usikker på, hvordan en vare emballeres korrekt, så kontakt os inden De sender varen. I yderste tilfælde kan en kunde gøres erstatningspligtig, hvis varen emballeres uforsvarligt.

Ansvarsbegrænsning og forbehold.
Der tages forbehold for prisstigninger, force majeure, afgiftsændringer, valutaændringer, udsolgte/udgåede varer og tastefejl.

Et erstatningskrav overfor Gærum Dyreklinik kan ikke overstige faktura beløbet for den solgte genstand.
Gærum Dyreklinik har i intet tilfælde ansvar for driftstab, tabt fortjeneste eller andet indirekte eller afledt tab.